no2umno

RAFIDAH KENA NALLA?

In Belit BN on January 14, 2008 at 5:23 am


Konspirasi Nalla – Rafidah?
matsamankati.

Hujung minggu lalu, aku betui-betui sebok dengan macam-macam kerja. Maklumlah pilihanraya dah dekat. Tapi macam mana sebok pun, rupanya ada orang lagi sebok.

Semalam, sehari suntuk aku berada diIpoh. Pukul 2 petang ada member telefon aku, Datuk Nalla ada diSauk.Ha? Buat apa Nalla pi Sauk? “Hang check betui-betui” aku bagi tau kat member tadi. “Sungguh! kereta Merc dia ada kat Pondok Polis Sauk, kalau hang tak percaya, mai balik la ni!” member aku bagi tau.

Aku tak boleh balik selagi majlis belum selesai dan hanya sampai diSauk pukul 8.30 malam. Terus ke Pondok Polis Sauk, dan memang betui ada!. Aku pun tanya kat L/Kpl yang ada kat situ. Dia pun bagi tau, Datuk Nalla datang dengan 4 orang yang lain dalam kereta dia. 3 India, satu Melayu. Ada lagi satu kereta ikut dia tapi tak simpan kerata depa kat balai.

“Depa pi mana?” aku tanya.
“Chalet Tan Sri!” jawab polis tu.
“Bila depa mai?” aku tanya lagi.
“Petang semalam. Hang sebok pasai apa?” polis tu tanya aku balik.

Aku ingat, ni mesti ada sesuatu.Chalet Tan Sri atau Sinaran Bayu ialah resort peribadi Tan Sri Razali Ismail, bekas Pengerusi Tetap Perhimpunan Agung Bangsa-Bangsa Bersatu. Resort ni terletak ditepi Tasik Chenderoh dan cuma boleh pi kalau ada bot. Tasik Chenderoh dikongsi oleh Parlimen Padang Rengas dan Lenggong dan resort Sinaran Bayu terletak dalam kawasan Padang Rengas, dua kilometer dari pekan Sauk.

Aku pun pi kat jeti Kg. Changkat Duku, dan memang ada banyak kereta kat situ. Tapi tak dak orang. (Hujung minggu memang ramai orang datang keTasik Chenderoh sebab kat situ ada 3 resort, Sinaran Bayu, Tanjung Harapan dan Suka-Suka Resort).

Aku pun relax kat jeti, kot-kot ada orang datang. Tak lama lepas tu, aku nampak ada bot nelayan baru balik dari memukat. Tengok-tengok member jugak, Nam Tujuh.(Nama dia Aznam, jari dia ada tujuh, tiga putus kena enjin bot). Belum sempat aku tanya, dia tanya aku dulu.

” Oi Mat, hang pun nak join Hindraf kat chalet Tan Sri ka?” (Kat sini, kalau sebut Sinaran Bayu, ramai orang tak tau, tapi kalau sebut chalet Tan Sri, semua tau)

” Ramai ka”

“Tak la ramai, tapi Melayu pun banyak.”

“Hang kenai ka depa semua?

“Yang Hindraf tu aku tak kenai, tapi yang Melayu tu aku kenai 2 orang. Orang Umno Kuala.”

“Ha?!?! Datuk Nalla jumpa orang UMNO Kuala? (Kat sini orang sebut Kuala Kangsar tu, Kuala saja)

Pasai apa Datuk Nalla jumpa orang Umno Kuala Kangsar? Bos Umno Kuala Kangsar ialah Rafidah Aziz. Datuk Nalla merupakan bekas member Anwar.

Baru-baru ini, Anwar ada kata dia nak bertanding diKuala Kangsar. Apakah Rafidah begitu cemas, sehinggakan meminta pertolongan Datuk Nalla? Dan apakah Datuk Nalla sedang merencanakan sesuatu untuk membantu Rafidah dengan membongkar rahsia Anwar?

Pagi tadi, lepas hantar anak kesekolah, aku pun pi balik keSauk. Tengok tengok dah tak dak. Aku tanya kat polis semalam.

“Depa balik tengah malam tadi”

Leave a comment