no2umno

Jangan tanam kelapa

In Radenjowo on June 30, 2008 at 12:13 am

Image

Gambar ni aku dah post kan di artikel semalam. Cuma nak tengok sekali lagi. Bukan ada sebarang niat di hati, tapi aku nak bagi tau. Penyakit umat nabi Lut, ‘jangan pandang belakang’ ni memang dah ada lama. Cuma ramai yang buat suka suka. Masa aku kat U dulu pun, ada gak kitorang perasan, tapi semua main ‘shhhhh’…… Kalau kitorang dengar cerita, cuma mampu pandang. Kekadang usik usik je. Paling berani pun cuma sebut “Hai …..” Bila pasangan homo ni bergaduh, muka masam masam. Tapi tak der la sampai report polis sebab bukan sekali … tapi dah banyak kali. Buka tak rela … tapi memang suka. Cuma ada ketika yang tak kena.

Kalau lelaki dengan homoseksnya, perempuan dengan lesbiannya. Ku sebut lesbian ni bukan ada kena mengena dengan gambar di atas tau.

Semalam, aku dok soal jawab dengan kawan kawan, apa dan bagaimana hidup Shaiful selepas ini? Mungkin dia akan keluar negeri untuk melanjutkan pelajaran dengan dana biasisssisiiisswanya atau …. dia akan terus berada di Malaysia dengan wajah yang serupa? Bagaimana pula dengan tunang nye?

Kalau hari ini, esok, lusa atau bila bila, aku ditakdirkan berselisih dengan si Shaiful ni, rasanya terteleng juga kepala. Mula mula tengok rupa, kemudian cara dia berjalan. Agak agak ada beza ke?

Bila bercerita tentang dirinya … aku tertanya juga bagaimana kah kehidupan keluarganya. Dari mana asalnya, kampungnya dan bagaimana perkara ini di hadapi oleh keluarga terutama, ayah dan ibunya?

Bukan perkara pertama … tapi dah mungkin banyak kali. Itu pun kalau merujuk kepada lapuran yang dibuat,

“Saya Mohd Saiful Bukhari b Azlan ingin melaporkan bahawa saya telah diliwat oleh majikan saya. Perkara ini berlaku tanpa kerelaan saya. Kejadian terakhir berlaku 26/6/08 di Unit 1151, Kondominium Desa Damansara, Jln Setia Kasih, KL. Oleh itu, tujuan laporan ini dibuat untuk mendapat pembelaan dan keadilan keatas diri saya. Saya juga berasa bimbang dengan keselamatan diri dan keluarga saya jika perkara ini tersebar luas di khalayak ramai. Majikan saya Dato Seri Anwar Ibrahim – Ketua Umum PKR.” – Rockybru

Kejadian terakhir berlaku pada 26/6/08 ….. Hmmmm, sebelum ini bila dan dimana ye?

Ok lah … tapi pada keluarga beliau, harap tabah dengan apa yang dihadapi kerana setandan kelapa, tidak semua buahnya cantik. Ada juga yang ditebuk tupai. Cuma di dalam sebuah kebun, tupai bukan seekor, kelapa bukan sebiji. So … kalau nak cari tupai yang kerjanya asyik tebuk kelapa orang kampung, korang kena tangkap semua tupai dan check DNAnya.

Tapi dalam banyak banyak tupai, pasti ada tupai yang cukup baik dengan kelapa. Kelapa akan kata, “Tebuk lah tupai…. kelapa tak kesah.”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: