no2umno

Warna-warna masalah.

In Matsamankati on July 2, 2008 at 11:42 pm

matsamankati – […] “Habis….. orang Umno cakap macam ni. Orang Pas cakap macam tu. Orang PKR cakap macam ni.!”

“Orang tak nampak, sebab depa tengok dalam warna-warna tertentu. Umno warna apa?

“Merah dan putih.”

“Putih bukan warna asas, jadi tinggal warna merah. Jadi dia cuma nampak dalam jarak 620-750nm. Kamu letak la Quran ke, hadis ke… dia tak kan nampak. Dia nampak duit dan kuasa saja.

Pas pulak cuma nampak warna hijau. Tak sama dengan Umno. Dia cuma nampak dalam jarak 495nm- 570nm. Kamu letak la duit ke, perempuan ke, dia tak nampak. Dia cuma nampak Quran dan Hadis saja.

Yang jadi masalah kat Anwar, pasai bendera Keadilan tu ada dua warna. Biru dan merah. Jadi orang Keadilan ni dia tengok luas sikit dan nampak luas sikit, dan akai pun panjang sikit dari orang Umno dan Pas. Dari 430nm-750nm. Yang baik banyak, yang jahat pun banyak. Ada yang nampak duit, ada yang nampak Quran.”… selanjutnya.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: