no2umno

Silap paham, Bung!

In Aksi Lucah, Sidang Parlimen on July 10, 2008 at 3:06 am

matsamankati | Bila sampai kat Kati Estate, ada la sorang India angkat tangan tahan bas. Tapi derebar bas buat betul-betul macam yang Bung tu buat! Aku pun cakap dalam hati, “Memang kurang ajar derebar bas ni.”

Bila orang India tu nampak derebar tu buat kurang ajar, dia pun buat kurang ajar. Jari telunjuk dan ibu jari tangan kirinya dia buat macam lubang, dan dia jolok dengan telunjuk tangan kanan. Hangpa tau ka macam mana? Cuba buat tengok.

Bila derebar bas nampak orang India tu buat kurang ajar, dia brek dan berhenti. Derebar bas pun turun dari bas dan dengan muka marah, dia berjalan kat orang India tadi. Aku pun ingat, ni tentu bergaduh nanti…aku pun ikut turun. Tak kan pasai tu pun nak bergaduh.

Sampai kat orang India tu, derebar pun maki kat orang India tu,” Apa pasai lu kurang ajar sama saya?”

India tu pun jawab, “Lu bikin kurang ajar sama saya dulu!”

Derebar bas, ” Saya bukan mau bikin kurang ajar. Saya mau kasi tau, bas sudah penuh! Tak boleh masuk lagi!”

Orang India, ” Saya pun bukan mau bikin kurang ajar, saya mau tanya, satu orang pun tak boleh masuk ka?”… selanjutnya.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: