no2umno

Shabery….PLZ RESIGN

In Belit Shabery Cheek on July 16, 2008 at 3:27 am

marhaendaily | ….Debat sebentar tadi pasal minyak petrol Shabery oiii… yang ko criter zaman 1974 tu apsal…. Ko ni tak ngaji abis kot… Ko tau ke taubat manusia dengan Allah Taala. Ke “tau buat” jer… tau buat orang sakit hati… Ni tidak… criter 34 tahun lampau. Allah pun terima taubat hamba. Ko ni masih ungkit2… Asyik nak serang peribadi org jer. Ni la dia…spesis AMENO. kerja dia sangka buruk kat orang. Tak abis-abis. Nasib baik orang tak criter masa ko lahir dulu telanjang tak pakai baju…amacam, ko nak jawap aper.

Topik tadi nak turun harga minyak. Dia ambik kesempatan pulak. Aku nak ko letak jawatan esok. Tapi, wahai sahabat sakalian, percayalah…percaya lah…percayalah( lebih kurang ayat shabery tadi..) mesti surat khabar / pak loh bedawi / dan ulasan media tunggangan Umno kata shabery baguih…Penipu punya kaki…marah wooo… cekik kedarah punya orang. Dia tak pikir minyak naik harga barang naik. Rebat tunai tu untuk org ada kereta / moto jer. Abih tu…org kampung tu, mana dpt rebat.

Apapun, kita nampak dengan jelas…sebentar tadi selesai satu perdebatan di antara seorang pemimpin berjiwa rakyat dengan pemimpin putar alam.

Anyway…Congratulat ion DSAI. And…Shabery, don’t forget, tommorow (TODAY!) pls resign!

komen 2

A: Gelanggang ini dimanfaatkan sebaik2nya oleh sdr Anwar bagi menerangkan sebahagian kecil manifesto atau ‘mini pakej’ PR untuk kesejahteraan umat Malaysia amnya. Pada dasarnya, tiada suatu urusan pun yang dibawa oleh sesuatu gagasan, melainkan ada manfaat di sebaliknya. Justeru, bilamana gagasan tersebut ternyata membebankan majoriti penghuni Malaysia khususnya, maka ia mestilah merubah perlaksanaannya sendiri atau ia perlu ditukar kepada gagasan lain.… selanjutnya.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: