no2umno

Anwar keluar, orang lain masuk?

In Matsamankati on July 17, 2008 at 7:03 am

matsamankati | … “Kamu tengok rambutan ni, Mat. Kalau la dia masak bulan lepas, kan senang aku? Boleh jual mahal sikit. Sementara orang lain belum ada rambutan, aku dah ada. Tapi pasai apa rambutan aku tak mau masak dulu? Pasai apa rambutan masak selepas durian jatuh?

Ini semua dah ditetapkan oleh Tuhan. Kamu boleh bubuh karbaid, boleh peram dengan daun tepus, tapi rasanya tak sama dengan rambutan yang masak dengan hukum alam.

Anwar pun macam tu jugak. Orang bom dia pun, kalau Tuhan kata dia belum boleh mati, dia tak mati jugak. Kamu tengok la nanti, silap-silap orang yang nak bom dia tu pulak masuk.”

Aku terdiam sekejap. Teringat aku tulisan Mustafa Ali. Teringat pulak cakap Khairy diParlimen. Ni sandiwara ke betul-betul?

“Pak Nawi ingat, Anwar ni boleh lekat dalam lokap tak? ” Aku tanya kat Pak Nawi.

“Sehari dua, lekat lah… tapi ada orang lain lekat lagi lama!” jawab Pak Nawi.

“Raja Petra ke?” aku tanya balik.

“Dia tu sapa? ” Pak Nawi tanya aku balik. “Tak..tak.. aku tak tau dia. Ni orang lain!”

“Sapa dia?” aku tertunggu-tunggu.

“Tunggu lah.”… selanjutnya.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: