no2umno

UMNO mesti amal Islam tulen untuk joint PAS

In Muzakarah PAS UMNO on July 27, 2008 at 3:11 am

Korang jangan terpedaya dengan tajuk berita. Apa kata TG Nik Aziz tentang muzakarah PAS UMNO sudah cukup jelas. Tiada muzakarah !!! Tapi keesokan harinya Utusan Meloya dan beberapa media lagi terus mainkan melodi yang sama. Pada mereka rakyat mesti terus di tipu. Kalau tak tipu, UMNO tak boleh hidup.

Ada manusia yang baca tajuk berita. Isi kandungan tak payah jenguk, buang masa. Macam berita ini. Nik Aziz: Bubar Umno dan PAS, tubuh parti baru

Kalau baca isinya, maksud sebenarnya lain ….

nik azizMursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hari ini mencadangkan supaya Umno dan PAS dibubarkan dengan menubuhkan sebuah parti baru berlandaskan Islam bagi menyatukan orang Melayu dan sebagai tempat berlindung kepada semua pihak termasuk bukan Islam.

Beliau berkata Islam menepati semua matlamat perjuangan termasuk politik dan perlu dijadikan asas kepada perjuangan mana-mana parti politik yang inginkan kepada perjuangan sebenar.

“Umno bubar PAS pun bubar, tubuh parti lain dengan syarat berdasarkan kepada Islam,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Muktamar Dewan Ulama Pas Kelantan ke-37 di Machang hari ini

Dah baca … kita kena pikir. Sanggupkah Rosmah pakai tudung, tutup rambut sarang tebuan? Sanggupkah Azalina menjadi seorang wanita sejati dan mungkin isteri mithali? Sanggup ke pemimpin BN buang botox di muka untuk menjadi HALAL? Sanggup ke mereka buang semua kekayaan untuk masuk PARTI yang berlandas kan Islam? Tu korang kena kaji dan aku berani kata, UMNO tidak akan ubah kepentingan diri.

Itu sebab diorang cipta ISLAM HADHARI.

Dan kerana itu kita jangan meloncat bila dapat tahu berita bercanggah kerana kita tak baca isi, cuma baca tajuk.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: