no2umno

Projek main air di teruskan

In Monsoon Cup on October 24, 2008 at 12:58 am

Baca dulu berita INI.

https://i2.wp.com/media1.malaysiakini.com/61/29731ccb9fcae1ab2a420a1664ea3baa.gif

Piala Monsun akan di teruskan. Ratusan juta habis untuk anjurkan Piala Monsun. Infrastruktur dan kata Mohd Said anjuran Piala Monsun tahun lepas cuma telan belanja RM22.6 juta. KLIK SINI
Kenapa sikit sangat? belasah la bilion bilion … banyak sikit. Kalau kaya pun boleh tahan sampai kiamat.

Jutaan Ringgit tu kalau diberikan kepada Nelayan untuk start business Nelayan Laut Dalam, ramai orang pantai timur yang kaya raya dan kita pun dapat makan ikan segar yang murah murah. Pilihanraya nanti gerenti undi BN.

Ingatkan Piala Monsun ni dah tak der lagi selepas YB Besut jatuh pangkat. Rupanya ….. lebih kurang je.

Maca ada syarat pulak … “Kalau kau nak jadi PM, Piala Monsun jangan kacau”

Kita marah sebab kita tak ada niat untuk bantu orang jadi kaya. Tu sebab kita sentiasa tak puas hati. Mari aku ajar macamana nak REDHA membantu orang kaya.

Bila nak beli barang dapur … hati kena ikhlas. Duit cukai beli barang nanti … korang kena pasang niat
10% duit cukai ni aku serahkan pada Piala Monsun,
10% duit cukai ni untuk Broadband seluruh negara,
10% untuk projek Keretapi Berkembar.
dan 70% untuk komisyen pihak terlibat.

Bila bagi dengan niat, baru tak der komen komen. Kena ikhlas membantu. Jangan jadi beruk siku.

Pada yang potong gaji untuk EPF …. ini niat untuk korang…..

” Bismillahirrahmanirrahim …….. Sahaja aku aku serahkan Potongan EPF aku bulan ini, untuk bantu VALEUCAP SDN BHD. “

Di sudahi dengan salaman AKAD. Goncang sikit dan lepas ni korang semua hati senang. RM5 billion? Tak der hal, kita bantu, esok murah rezeki.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: