no2umno

Buat dulu baru bincang … pandainye

In Belit DBKL on October 25, 2008 at 5:13 am

Bukit Bintang MP Fong Kui Lun (left) looking on while a trader points at the new road sign.

Ini satu lagi pembaziran DBKL … seronok juga belasah peruntukan kerajaan. tambah tambah lagi kalau minta …dapat …. minta …. dapat.

Itu baru tanda jalan, belum cerita benda benda lain. Mungkin pada kita jumlah itu tidak besar, tapi geledah DBKL dan tengok kos yang ujud kalau satu jalan berubah nama

Tektiknya mudah
Ubah nama jalan ikut sedap tekak sendiri. Cipta kos kos yang terlibat dan kongxi fat chaiii … raya sepanjang tahun. Bila dah ubah, jalan dah tukar, map berubah, semua dah berganti, penduduk pun bising. Dan sekarang nama ditukar kembali.

Rujuk Berita SINI.

It is understood that the decision was made by him after listening to feedback from the public and City Hall following the uproar over the name change of the world-renowned street to Jalan Kejora.

Dan selepas nama di tukar kan kembali. Keluarkan kos baru … tukar nama jalan semula, ubah peta KL, itu dan ini. Semuanya cerita pasal kos.

Aku dulu di ajar untuk buat kertas kerja, kaji selidik sebelum membuat sebarang perubahan. Nak buat pinjaman pun kena ada kertas kerja. Kalau tak …. LOAN tak boleh dapat. Tapi yang berlaku di dalam DBKL mungkin di sebaliknya. Dan sekarang … semuanya MEMBAZIR.

Korang bayangkan kalau 20 jalan berubah dan berapa agaknya kos yang terbabit?
Kalau ada kawan kat DBKL … kontraktor boleh kaya.

Jalan ALOR kepada Jalan KEJORA ….
Rasanya Datuk Bandar DBKL adalah peminat setia Kumpulan Rock ‘Search’….

Sinaran matamu bak KEJORA
Di tengah malam
Menyuluh kedamaian hati

Halusnya lengan mu sehalus
Sutra cina
Melembutkan setiap kata

Harum kasturi harum rambutmu
Ingin ku belai
Bertambah harum kita

bla bla bla …..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: