no2umno

4×4 expedition in KL

In Pendatang on October 28, 2008 at 1:50 am

theStar | ……. Simply put, driving in Kuala Lumpur is not for the faint-hearted!

Any good driver will agree that driving in the city is very much like a 4×4 expedition, minus the off-road conditions, at least most of the time.

Sometimes, the road conditions, as a result of poor maintenance, get on our nerves, forcing us to be very alert, swift and composed to avoid getting our wheels stuck in the potholes.

We also have to be extra cautious to steer clear of the other vehicles on the road, especially the motorcycles whose riders seem to have a habit of zig-zagging through traffic.


selanjutnya.

Aku nak cerita tentang lawatan aku semalam ke KL. Dah kerana anak perlu pulang ke hostel, aku hentikan anak di stesyen bas berhadapan Central Market. Selepas itu, aku menyusuri jalan ke Puduraya dan belok kiri ke Masjid Jameq dan susur ke Dataran Merdeka untuk pulang ke Subang Jaya.

Semalam cuti sekolah jadi Kuala Lumpur jadi pusat dunia.

Aku dan keluarga jumpa macam macam muka. Pelancong mat salleh, bangla, pakistan, Indonesia, Sabahan [macam Philipino], Philipino, Myanmar dan macam macam lagi. Mereka ni memenuhi seluruh kawasan. Bahasa usah cerita la….macam pasar. Melintas jalan ikut sedap tekak.

Tak dapat gi oversea pun tak kesah, kerana kalau nak rasa kalu … lawat KL masa waktu cuti.

Suasananya sama seperti melawat Jogjakarta dan Mumbai. Di dalam kereta, anak kecil pegang tangan aku. Dia kata takut dengan makluk asing yang menjeling tajam ke arah dia. MAcam nak makan orang katanye.

Tapi itu lah KL yang berbeza sejak 20 tahun dulu.

Maju? Wakakakakakak … maju ke mende? !!!!
Hancusss !!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: