no2umno

Archive for the ‘Belit POlis’ Category

Kah kah kah … bodohnya polis ni

In Belit POlis on October 25, 2008 at 11:50 pm

A policeman and two of his friends who claimed to be Bukit Aman policemen were arrested after one of them allegedly punched and threatened a manager at a karaoke lounge in Senawang….

“One of the men stood up and said the karaoke owners did not give him face although they were all from Bukit Aman and that he would make life miserable for them,” said state MCA deputy youth chief Siow Koi Voon yesterday….

The policeman then took out several RM50 notes and threw it on the floor. However, the supervisor took just RM90 and returned the rest to the policeman, said Siow.

“The policeman had repeatedly told the workers that the entire group was from Bukit Aman and that he would act against the lounge if it operated after 1am. He even told the workers to have a good look at his face as he would be back with a vengeance.” – Star

Ramai kot yang sama cam ni …. tapi nasib mamat ni tak baik …wwakakakaakaa.
Korang baca berita tu sampai .. habis. Kelakar giler ….

Advertisements

Doctor on the run: police want him to fabricate evidence against Anwar

In Anwar Ibrahim, Belit POlis, Sayfool suka liwat on July 27, 2008 at 10:56 pm

Imagemalaysiatoday | ….The police detained Anwar in the lockup until the next morning and even brought him to the hospital for examination and to try to obtain his specimen for what the police say are for purposes of doing a DNA profile. The fact that the police already have Anwar’s DNA profile from 1998, plus the doctors from both hospitals confirm that Saiful was never sodomised, did not seem to matter.

Clearly the government is attempting to fabricate evidence against Anwar and is trying to indict him on trumped-up charges of sodomy. And who but the slime-ball AG and scumbag IGP, the same two players in the 1998 episode, can be behind this latest travesty of justice.

The doctor’s report says it very clearly. Saiful was never sodomised, either by Anwar or anyone else. Why is the government still pursuing the case against Anwar? And why are they looking for the doctor who has now gone underground with his whole family?

Civil society movements, NGOs and the Malaysian Bar Council must not remain silent. The police have already detained the doctor for three days but he still refuses to doctor his medical report. Anwar did not sodomise Saiful and the doctor’s report says it very clearly. And the police also have a copy of this same report that I have published below so they know what I know. And now Malaysians also already know what I and the police know — that Saiful was never sodomised by anyone.

ADDENDUMS

… selanjutnya.

no2umno – selepas ini kita fikirkan bagaimana kes fitnah liwat yang sudah di buat lapuran polis oleh DS Anwar Ibrahim dan kepada tahanan di Sungai Buloh …. bersedia kerana ada rezeki liwat akan masuk ke penjara tidak lama lagi . Korang keroyok lah mamat ni ramai ramai …. kah kah kah. Padan muka. Nak sangat? …kamu dapat.

DNA & Police Report

In Anwar Ibrahim, Belit POlis, Sayfool suka liwat on July 22, 2008 at 10:16 am

balajoe27 | …. Conspiracies aside, the police may have their own valid reasons for fresh DNA but until they give Anwar the actual police report of the accusations, there is little creditability in their request.

As what Anwar’s lawyer said, to give police report is an “elementary natural justice” that an accused “should have sight of the accusation, before being called upon to explain anything”.

Sivarasa quoted in Malaysiakini, as saying:-

The First Information Report – a complaint lodged with the police by an alleged victim of a crime – is a public document and should be made available to all persons affected by the report.

“To continue to expect the target of a criminal investigation to answer questions, supply information, and provide evidence in total ignorance of the circumstances of the offence alleged against him, is eerily reminiscent of an episode where a prisoner was blindfolded and handcuffed, and therefore totally unable to defend himself in any way and was then viciously attacked by the police themselves.”

When Pak Lah asks why Anwar is afraid of giving fresh DNA sample, I believe that the same can be asked of the police – what is it that the police are afraid of giving the police report to Anwar? Most of the facts have already brought to the open and been publically discussed anyway.

No wonder Anwar is suspicious of the request for fresh DNA. Who wouldn’t?… selanjutnya.

PM diminta siasat cara Anwar ditangkap

In Anwar Ibrahim, Azmin Ali, Belit POlis on July 20, 2008 at 3:25 pm

harakahdaily | …. Ini kerana, hasil pertemuan antara Perdana Menteri, dirinya dan Naib Presiden KeAdiLan, Azmin Ali beliau mengatakan tidak tahu menahu tentang tindakan polis seolah menangkap seorang penjenayah negara sebaliknya mendengar maklumat tangkapan daripada orang tertentu sahaja.

“Perdana Menteri diminta mengadakan siasatan segera tentang babak tangkapan yang dilakukan oleh polis bertopeng seolah-olah Dato’ Seri Anwar penjenayah besar. Sedangkan, memang beliau hendak ke balai polis sebagaimana yang dikehendaki cuma pulang ke rumah sekejap untuk mendapatkan sokongan moral keluarganya,” jelas beliau ketika ditanya tentang pertemuan dengan Perdana Menteri selepas tangkapan terhadap Dato’ Seri Anwar dibuat.

Beliau yang ditemui di majlis perasmian Pusat Khidmat Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sungai Bakap, Haji Maktar Shapee berkata, sebenarnya Perdana Menteri sendiri terkejut bila diceritakan kepadanya cara tangkapan dibuat kerana beliau hanya mendapat laporan sahaja bahawa Dato’ Seri Anwar di tahan.

Walaupun beliau mengatakan biar polis melakukan kerja mereka dan tidak mahu campur tangan namun beliau sebagai orang nombor satu negara harus mengetahui tindakan pasukan polis yang dianggap luar biasa.

“Sebagai seorang Perdana Menteri yang berwibawa dia kena tahu dari A hingga Z tangkapan dilakukan bukan sekadar dengar laporan Dato’ Seri Anwar ditahan dari seseorang,” katanya. … selanjutnya.

Anwar arrest a black eye for Malaysia

In Anwar Ibrahim, Belit Najib, Belit POlis on July 20, 2008 at 8:41 am

malaysiainsider | The dramatic arrest of opposition leader Anwar Ibrahim on Wednesday was a real black eye for Malaysia.

It showed how paranoid the current leaders are about the former deputy prime minister’s political potential in the weeks and months to come. That paranoia was heightened recently when Anwar appeared on a televised debate on the current oil prices. He did well and declared that he would stand for election and that he intended to form a new government by mid-September.

This kind of confidence does not augur well with the current political uncertainties after the March 8 political tsunami, especially for the ruling National Front or Barisan Nasional.

The arrest has also once again raised questions of the credibility of the Malaysian police force. The police arrested Anwar before he was due to report on the same afternoon. When he was incarcerated back in 1998, he was beaten and had his eyes blackened by a police chief. The photo of him with his eyes bruised was seen around the world. The injustice has haunted Malaysia’s dynamic image ever since.

Internationally, friends of Anwar were outraged when he faced the same charge in 1988 when he was a rising star destined to become prime minister.

US Senator Joseph Biden Jr has called on Kuala Lumpur not to repeat past mistakes in prosecuting Anwar, urging Prime Minister Abdullah Badawi to drop this political attack on a respected opposition member. He said that the spectacle of Anwar’s mistreatment and imprisonment on transparently political grounds greatly discredited Malaysia in the eyes of the world community and those of former prime minister Mahathir Mohamad as well.

Earlier, the US State Department said that any legal action would not be anything but politically motivated. There could be further action from abroad from those expressing similar views…. selanjutnya.

Kalau Anwar di"AMBUSH" Polis Bertopeng.. Nasib BalaSubramaniam??

In Anwar Ibrahim, Balasubramaniam, Belit POlis on July 20, 2008 at 12:05 am

 tranungkite | ….Anwar bukan sahaja bekas Tmbalan Perdana Menteri, malah kini dia adalah Penasihat Parti Keadilan dan Pakatan rakyat yang menawan 5 negeri, namun layanan Polis Malaysia dibawah Umno ala keBinatangan!! dalam keadaan Media merekod kenyataan Anwar yang mahu segera ke IPK KL mereka masih mahu memalukan Anwar dengan penahanan ala skuad MOSSAD Israel!! itu Anwar, bagaimana nasib Bala Subramaniam? tidak mustahil polis bertopeng digunakan!! bukan sahaja pada diri Bala Subramaniam , malah ahli keluarganya. kalau keluarga Anwar boleh diganggu, inikan keluarga Bala Subramaniam.

sebelum ini anggota polis yang membuat tuduhan pada musa Hassan ayang dikenali team datuk Ramli yusof juga ahli keluarganya pernah ditahan Bpr dan Polis. maka tidak mustahil ia berlaku kepada Bala Subramaniam yang tidak mempunyai apa apa jawatan dan menarik perhatian media. boleh jadi skuad bertopeng ini juga menyerbu rumah Bala? ahli keluarganya diacu dengan senjata berat. dan skuad ini melarikan dia dan ahli keluarganya keluar dari Malaysia atau bersembunyi di Lokasi eahsia Polis.

Kalau dalam keadaan terang Skuad Polis bertopeng menahan Anwar dinafikan Musa Hassan dan Bakri Zinin, inikah tindakan yang tidak ada saksi media yang dilakukan keatas Bala dan keluarganya. Ingat dihari Anwar mengadakan sidang media bersama Bala Subramaniam pada jam 11, Datuk seri Najib tidak menafikan tuduhan pada waktu tengah hari, tetapi pada waktu magrib dan ketika Buletin Utama sedang disiarkan. kenapa Najib tak nafikan lebih awal, atau Najib berani menafikan setelah mendapat lampu hijau yang Bala dan keluarganya kini sudah di tuning over atau sudah berada dalam tahanan Polis. Ingat, peguam Bala merekodkan Bala hilang dalam jam 4 petang. sejak itu peguamnya gagal memnghubungi Bala melalui telefon. dan akhirnya pada kesokan paginya dia membuat sidang media dalam keadaan tertekan dan sugul yang mengambil masa hanya 10minit dan terus menghilangkan diri. kalau tidak anak saudaranya membuat bising, apakah Nasib Bala selepas itu. Ingat!! Polis kini bukan sahaja berani merogol budak perempuan didalam balai, menggugut tahanan malah ke peringkat mengebom tubuh badam manusia. kalau operasi bunuh ini mungkin sudah jadi biasa bagi skuad Musa Hassan dan Bakri Ziinin.… selanjutnya.

Anwar bukan minta sedulang hati nyamuk

In Anwar Ibrahim, Belit POlis on July 19, 2008 at 4:02 am

Alhusseyn51 | ….Huh! Kalau bukan kerja konspirasi tentu tidak ada masalah nak mengadakan 4 perkara tu.Permintaan Anwar tersebut perlu ditunaikan dahulu.Kalau pihak polis tidak dapat laksanakan bermakna tidak ada kes terhadap Anwar.

Takkanlah permintaan tersebut tidak dapat dikabulkan wahai Abdullah? Anwar bukan minta sedulang hati nyamuk seperti mana permintaan Puteri Gunung Ledang.Dia hanya mahu pastikan ketulusan dan keikhlasan hati mu, bahawa tuduhan tersebut bukan konspirasi politik kotor mu!… selanjutnya.

Gossip – sedap sungguh tajuk artikel ni. Satu pujian buat alhusseyn. Tapi gua nak bagi tau sikit, ada berita angin memberitahu, seorang yang berpangkat [tidak mahu beritahu namanya] sedang menderita sakit hilang ingatan. Menurut kata sumber, si mamat ni tak dapat nak ingat apa yang dia buat semalam. Semenjak isu Liwat terbaru ini disebutkan, si mamat ni sungguh kurang beri kenyataan. Kalau ada pun, mungkin satu atau dua kali sahaja. Ada pulak sumber lain yang memberitahu, sekarang si mamat ni sibuk berkunjung ke pengamal-pengamal perubatan untuk pulihkan keadaan. Kerana itu, apa yang kelihatan sekarang adalah individu yang sering terpampang dan memberikan arahan kepada orang bawahan. Sejauh mana kebenarannya, gua tak dapat pastikan. Tapi kalau benar … Alhamdulillah.

Cari benda tersembunyi

In Belit POlis on July 19, 2008 at 3:47 am

Apa yang tak kena dengan berita berikut? …. kaji teliti,

Konstabel dituduh rogol pelajar di balai polis
Seorang konstabel mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di Petaling Jaya hari ini terhadap tuduhan merogol seorang pelajar perempuan di Balai Polis Putra Heights, kira-kira sebulan lalu.

Jamil Abdul Sah, 27, didakwa merogol gadis berusia 17 tahun itu di bilik maklumat, balai berkenaan antara jam 6 dan 7 pagi, 18 Jun 2008.

Dia didakwa melakukan kesalahan itu mengikut Seksyen 376(2)(f) Kanun Keseksaan dan jika disabitkan boleh dipenjara sehingga 30 tahun dan juga disebat.

Jamil juga mengaku tidak bersalah, di tempat dan masa yang sama, atas pertuduhan meminta mangsa melakukan seks di luar tabii, demikian menurut Bernama. – Malaysiakini

Kalau korang tak tau … biar lah aku yang beritahu. Ceritanya lebih kurang sama. Cuma mangsanya adalah orang biasa dan yang tertuduh adalah anggota polis. Bezanya adalah tiada cerita cerita tentang DNA disebut. Atau adakah kalau mahu terkecuali dari diambil DNA, kita kena jadi polis? Kalau polis bersungguh sungguh untuk mendapatkan DNA DS Anwar, sedangkan ada mangsa, kenapa Polis yang dituduh di dalam kes ini, tidak perlu DNA tetapi cukup sekadar saksi. Atau kita tak diberitahu akan proses pengambilan DNA polis berkenaan di dalam berita ini? Korang pikir lah sendiri ……

Polis rogol pelajar di Balai

In Belit POlis, POLIS BARUA on July 18, 2008 at 10:24 am

malaysiakini | Seorang konstabel mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di Petaling Jaya hari ini terhadap tuduhan merogol seorang pelajar perempuan di Balai Polis Putra Heights, kira-kira sebulan lalu.

Jamil Abdul Sah, 27, didakwa merogol gadis berusia 17 tahun itu di bilik maklumat, balai berkenaan antara jam 6 dan 7 pagi, 18 Jun 2008.

Dia didakwa melakukan kesalahan itu mengikut Seksyen 376(2)(f) Kanun Keseksaan dan jika disabitkan boleh dipenjara sehingga 30 tahun dan juga disebat.

Jamil juga mengaku tidak bersalah, di tempat dan masa yang sama, atas pertuduhan meminta mangsa melakukan seks di luar tabii, demikian menurut Bernama.

Bagi kesalahan itu dia didakwa mengikut Seksyen 377 B Kanun Keseksaan dan jika sabit kesalahan boleh dipenjara sehingga 20 tahun dan boleh juga diseb... selanjutnya.

Lawyer refuses to divulge info to cops

In Balasubramaniam, Belit POlis on July 18, 2008 at 7:32 am

malaysiainsider | Lawyer M. Puravalen, who was Abdul Razak Baginda’s first lawyer in the Altantuya Shaariibuu murder case two years ago, has refused to divulge to the police today the details of “privileged information” shared with him by his client.

The 54-year-old lawyer said such information when made in full confidentiality was a fundamental and sacrosanct aspect of the lawyer-client relationship.

“It enables the lawyer to defend his client fully. If this basis is eroded, then there is no basis for the criminal justice system,” said the former KL Bar chief to reporters after he was questioned by the police for an hour this morning at the Commercial Crimes Department in Jalan Dato Onn here.

Puravalen said the police had asked him “certain questions on my professional relationship with (private investigator) P. Balasubramaniam” but he declined to comment on the exact nature of the questions.

He was accompanied by his counsel Akbar Hussain, Stanley Sinnapen and Oh Choong Ghee , his partner in his law firm, Sulaiman Abdullah and Bar Council president Datuk Ambiga Sreenevasan.… selanjutnya.