no2umno

Archive for the ‘Rosmah Najib’ Category

That reminds me…….

In Altantuya, Anwar Ibrahim, Raja Petra, Rosmah Najib on June 30, 2008 at 5:22 pm

ImageNO HOLDS BARRED
Raja Petra Kamarudin

malaysiatoday – “The police are the ones who will determine whether the report is true or not. It is not something that we can determine. He will definitely deny it. That is common for someone who has been accused,” said Prime Minister Abdullah Ahmad Badawi.

No, Abdullah Badawi was not talking about the people named in the Statutory Declaration (read it here). He was referring to the latest sodomy allegation against Anwar Ibrahim. “He will definitely deny it. That is common for someone who has been accused.” Yes, but is this common only to Anwar Ibrahim? Would not Abdullah Badawi, his son-in-law, Najib, Rosmah, Col. Aziz and Col Norhayati not also do the ‘common’ thing and also deny what was alleged in the Statutory Declaration?

Thus far, everyone named in that Statutory Declaration has denied what has been alleged. But, as Abdullah Badawi said, “He will definitely deny it. That is common for someone who has been accused.” And, as Abdullah Badawi further said, “The police are the ones who will determine whether the report is true or not. It is not something that we can determine.”

Hmm….but did not Abdullah Badawi also say last week that he believes his Deputy Prime Minister Rosmah Mansor and her husband, Najib, are innocent? Well, he said this at least as far as Rosmah and her husband are concerned. But when it comes to Anwar Ibrahim he says, “The police are the ones who will determine whether the report is true or not. It is not something that we can determine. He will definitely deny it. That is common for someone who has been accused.”

Why did Abdullah Badawi open his mouth and profess Rosmah’s and Najib’s innocence even before the police started their investigation? Will the police now dare announce the opposite to what Abdullah Badawi said, thus embarrassing the Prime Minister and making him a liar, at worse, or stupid, at best?

Abdullah Badawi has already ‘locked’ the police investigation and this will force the police to arrive at only one verdict. It is now impossible for the police to rule any other way other than declaring that the Statutory Declaration is false. That would be the only way to save the Prime Minister’s face and insulate him from controversy, or worse, from criminal charges.

In fact, the move to declare the Statutory Declaration false started very early in the day. The Statutory Declaration was signed on Wednesday, 18 June 2008, and handed to the prosecutors in the Altantuya murder trial the following day. On Friday, 20 June 2008, the Attorney-General lodged a police report on the basis that I had made a false declaration.… selanjutnya.

Advertisements

Two sue Raja Petra over statutory declaration

In Altantuya, Raja Petra, Rosmah Najib on June 28, 2008 at 11:20 am

malaysianinsider – Two people named in Raja Petra Kamarudin’s statutory declaration on June 18 as having been present at the murder scene of Mongolian Altantuya Shaariibuu are suing the Malaysia Today editor for defamation. They are Lt-Col Aziz Buyong, described by Raja Petra Kamaruddin as a “C4 expert” in the statutory declaration, and Lt-Col Norhayati Hassan.The two together with Datin Seri Rosmah Mansor, wife of Deputy Prime Minister Datuk Seri Najib Razak, were said in the statutory declaration to have been present when the Altantuya was blown up with C4 explosives.

“I have been reliably informed that between about 10pm on October 19, 2006 and early hours of the following day, the night Altantuya Shaariibuu was murdered, three other people were also present at the scene of crime,” Raja Petra said, according to his two-page statutory declarationp>

He named them as Aziz, Norhayati, who is also Aziz’s wife and said to be Rosmah’s , and Rosmah herself.Three people including two policemen are now on trial for Altantuya’s murder.Among other things, Aziz is seeking an apology from Raja Petra to be published in certain websites and newspapers, the removal of the statutory declaration from his blog and damages of RM1 million.

He is giving Raja Petra 7 days to reply…. selanjutnya.

"C4 expert" sues RPK for defamation

In Altantuya, Raja Petra, Rosmah Najib on June 28, 2008 at 7:59 am

Rockybry – [..] Updated at 3.30 pm, 28.6.08
To read the lawyer’s letter in full, click here.


Original posting:

Lieutenant Colonel Aziz Buyong, described by Raja Petra Kamaruddin in his 18/6/08. Statutory Declaration as “a C4 expert”, has filed a defamation suit against the Malaysia Today editor.

The Army officer is one of three individuals (other than the two cops who have been charged for Altantuya Sharibuu’s murder) whom RPK swore were present when the Mongolian was blown up with C4 explosives.

In the SD, RPK said he had been “reliably informed” that Rosmah, the DPM’s wife, and Aziz Buyong’s own wife, an officer attached to Rosmah, were also at the murder scene…. selanjutnya.

Bersihkan nama isteri TPM dengan dakwa Raja Petra? – Mohamad Sabu

In Raja Petra, Rosmah Najib on June 28, 2008 at 7:34 am

harakahdaily – […] Naib Presiden PAS, Mohamad Sabu menggesa pihak berkuasa mendakwa pengendali laman web Malaysia-today, Raja Petra Kamaruddin kerana membuat tuduhan yang serius terhadap isteri Timbalan Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor.

Beliau berkata, tuduhan Raja Petra dalam akuan bersumpahnya terhadap kes pembunuhan Altantuyaa Shaariibuu itu sesuatu yang amat serius dan memburukkan nama TPM, Dato’ Seri Najib Tun Razak dan isteri.

“Dakwaan itu sangat serius, kerajaan perlu segera mendakwa Raja Petra bagi membersihkan nama Timbalan Perdana Menteri dan isterinya daripada dakwaan terlibat di dalam kes pembunuhan Altantuya,” ujarnya ketika berceramah bersempena Program Pelancaran dana Kebajikan Muslimat dekat Temerloh malam tadi.

Pada 25 Jun lalu, Najib telah menafikan dakwaan dalam akuan bersumpah Raja Petra berhubung pembabitannya dan isteri, Rosmah Mansor dalam pembunuhan warga Mongolia itu.

Najib ketika mengadakan sidang medianya di Parlimen menafikan bahawa isterinya itu terbabit dalam pembunuhan Altantuya

Begitupun ujar Najib, Rosmah telah dipanggil memberi kenyataan kepada polis ekoran dakwaan terbaru dalam akuan bersumpah Raja Petra itu. … selanjutnya.

Bukti akan didedah di mahkamah – Raja Petra

In Altantuya, Raja Petra, Rosmah Najib on June 28, 2008 at 12:32 am

siasah – Pengendali laman web Malaysia-today.net berkata, beliau akan mendedahkan segala bukti yang dinyatakan dalam akuan berumpahnya berkaitan pembunuhan Altantuya Shariibuu semasa perbicaraan berlangsung kelak.

Bagi beliau, mendedahkan segala bukti yang ada dimahkamah lebih penting dari menjawab segala kenyataan yang dibuat oleh pelbagai pihak sekarang.

Raja Petra turut memberikan alasannya yang tidak melaporkan dakwaan terbarunya itu kepada polis.

Beliau berkata tindakannya itu disebabkan laporan yang pernah dibuatnya pada tahun 2002 tidak diambil apa-apa tindakan oleh pihak polis, bahkan mendakwa dipukul oleh seorang pegawai polis – oleh itu, beliau tidak yakin lagi untuk melaporkannya kepada polis…. selanjutnya.

Under fire – the ‘First Lady-in-Waiting’

In Rosmah Najib on June 27, 2008 at 1:29 am

malaysiatoday – […] Kuala Lumpur resident A L Tan said Malaysians liked to compare Ms Rosmah to Ms Jeanne Abdullah, the wife of Prime Minister Abdullah Ahmad Badawi and Dr Siti Hasmah Mohd Ali, the wife of former Prime Minister Dr Mahathir Mohammad.

“They say Ms Rosmah is not as humble as the present First Lady and the former ones,” she said.

Ms Agnes Teh, a resident of Penang, said: “Ms Rosmah is seen as ambitious and arrogant, so some people fear that she could be a tough ‘First Lady’ who will be able to influence decisions.”

But she added: “We shouldn’t judge her while claims of her involvement in the murder are being investigated”.

Ms Rosmah, the current chancellor of the Industrial University of Selangor, returned to Malaysia in 1983 after finishing her postgraduate studies, she worked as a business development manager for five years before deciding in 1997 to devote more time to her husband.

She is the second wife of Mr Najib, who divorced his first wife of 11 years, Tengku Puteri Zainah Tengku Eskandar, with whom he has three children, in 1987. The Umno deputy president then wed Ms Rosmah, with whom he has five children.

On whether Mr Najib, 54, will make a better Prime Minister than Mr Abdullah, political analyst Yang Razali Kassim of the S Rajaratnam School of International Studies at Nanyang Technological University, told Today: “That’s what many people expect, though it remains to be seen. To begin with, he has a pedigree, being the son of Malaysia’s popular second Prime Minister Abdul Razak.”

But Mr Najib, who is also a nephew of Malaysia’s third Prime Minister Hussein Onn, has found it hard to steer clear of controversy…. selanjutnya.

Very strange indeed

In Altantuya, Belit Najib, Raja Petra, Rosmah Najib on June 26, 2008 at 6:04 am

niamah – […] There is something happening in the Malaysian political scene that just doesn’t feel right la. You know what I mean? Normally, when somebody makes an accusation that some VVIP has done something wrong the said VVIP will come out in arms and defend him/her self to the fullest extent which usually means throwing the whole book (which is written by their cronies of course) at the accuser. We have seen it happen all too often, right? From Mahathir days until now. So, don’t you think something is not right here?

Raja Petra has made a Statutory Declaration claiming that he has reason to believe that Najib’s wife was present at the murder scene when Mongolian model Altantuya’s body was blown up by C4 explosives.

Nothing much happened after that event. Nobody even came out to say a word. Sure the AG later, much later, made some noise about RPK having to face the music if he cannot prove his allegations but that is so unlike the Malaysian way of handling these things. No? The ISA wasn’t pulled out. The police didn’t even bother to storm RPK’s house and take away his computer. Again. And it took some days before Najib and his Rosmah came out with some limp statements in their own defense.… selanjutnya.

Raja Petra vs Najib

In Altantuya, Raja Petra, Rosmah Najib on June 26, 2008 at 12:41 am

Dah macam garam dan lautan. Di mana ada laut, di situ ada garam. Tapi jangan kata kat darat tak der garam. Wak cerita pasal garam sebab, garam masih lagi harganya murah. Nak cerita pasal gula, beras, memang menyakit kan hati. Jadi … alkisah tentang surat bersumpah Raja Petra yang di keluarkan baru baru ini, Rosmah at murder scene.

Maka kecohlah semua manusia seantero Malaya pasal benda ni. Yang menariknya, nama yang terselit cuma kecoh selepas 4 hari di edarkan. Entah tahu atau tidak, entah baca atau tidak, kita tak tahu. Tapi memang lambat pick up. Kereta kalau modelnya lama, memang lambat pick up. Atau pun mereka dok bincang sesama diorang kat bilik gelap, itu kita tak tau ….

Bila dah kecoh, maka macam macam strategi digunakan. Termasuk media. Sejak dua hari lepas, memang Raja Petra kena belasah. Tapi gua rasa, member tu buat ‘derk’ jer. Salute pada Raja Petra. Kalu gua dapat anak lelaki, gua nak namakan Raja Petra. Tapi gua takut, kecil kecil dah masuk ISA.

Maka …. Dalam kecoh kecoh semua nu, yang peliknya, si Raja Petra boleh keluarkan artikel yang tidak sangkut paut pun dengan agenda yang sama. Dia cerita pasal lain pulak – It takes two hands to clap.

Memang dia ni terror bahagian belasah dan lari. Orang dulu kata. business hit and run. Lepas hit, dia run. Tu yang ramai mangsa kemalangan langgar lari. Ada yang cedera hilang telinga, kaki, hidung, tengkok, tapi kita tak tau siapa yang langgar. Rupanya makcik tua sebelah rumah, yang baru belajar pandu kereta.

So, si Najib pulak dah kumpulkan rakyatnya di Pekan untuk berkumpul. Berapa belanja, itu kita tak diberi tahu. Haram atau Halal, itu pun gua tak tau. Pada gua, UMNO kalau kumpul orang, HARAM pun boleh jadi Halal. Polis mana berani dengan depa. Lawan sikit, kena hantar diorang gi masuk hutan. Kat hutan tu susah nak collect duit bro.

So .. korang baca cerita ni dari Tranungkite …

Ada ura-ura Rosmah bakal ditahan selepas disoal-siasat berkenaan kes pembunuhan Altantunya dan akuan bersumpah terbaru Raja Petra.

Sebagai langkah awal, Najib telah mengarahkan ahli-ahli Umno dan penyokongnya di Parlimen Pekan berkumpul tanda protes kepada Raja Petra.

Najib akan balik ke Pekan hujung minggu ini.

Balaci2 beliau akan berkumpul dan berdemo mempertahankan ‘fitnah’ terhadap Najib dan Rosmah di Pekan. – tranungkite.

Shaariibuu harap dakwaan Raja Petra benar!

In Altantuya, Raja Petra, Rosmah Najib on June 25, 2008 at 3:51 pm

MStar – “Kalau betul apa yang dia dakwa, ini boleh memberikan bukti baru kepada polis. Saya berharap sangat ada kebenaran dakwaannya,” kata Shaariibuu dalam satu wawancara petang tadi.

Raja Petra melalui satu akuan bersumpah mendakwa pembunuhan Altantuya ada kaitan dengan tiga individu, salah seorangnya perempuan, berada di tempat kejadian semasa penterjemah dan model sambilan Mongolia itu dibunuh pada Oktober 2006.

“Saya harap pihak polis akan menjalankan siasatan terperinci kerana ini dakwaan yang serius. Saya percaya Polis Diraja Malaysia dan sistem kehakiman Malaysia akan memberi keadilan pada yang benar,” katanya melalui seorang penterjemah... selanjutnya.

Member pucat, gua cakap sama lu …..

In Altantuya, Raja Petra, Rosmah Najib on June 25, 2008 at 10:56 am

AMUKA NAJIB PUCAT KETIKA JAWAB SOALAN MEDIA
tranungkite – Muka Timbalan Perdana Menteri, Najib Tun Razak pucat lesi dan berubah ketika menjawab soalan media berhubung dakwaan dalam akaun bersumpah Raja Petra yang menyatakan mendakwa Rosmah bersama dua lagi berada di tempat kejadian sebelum wanita Mongolia itu diletupkan.

Nampak jelas Najib tidak senang dengan pertanyaan wartawan tentang dakwaan Raja Petra tersebut. Tidak perlulah Najib takut kalau ‘Intan Payung’nya dan dirinya sendiri tidak bersalah. Difahamkan ‘Intan Payung’nya telahpun dipanggil Polis untuk memberi keterangan.
Apa yang pasti teman rapatnya dan pengiringnya telah pun didakwa. Sehingga kini motif pembunuhannya masih menjadi tanda tanya orang ramai.

Raja Petra, dalam akuan bersumpahnya 18 Jun lalu, mendakwa Rosmah bersama dua lagi berada di tempat kejadian sebelum wanita Mongolia itu diletupkan. Najib dan isterinya beberapa kali menafikan pembabitan mereka dengan kes ini, yang masih dalam perbicaraan di Mahkamah Tinggi Shah Alam.… selanjutnya.

no2umno – bila media nak interview Rosmah?